Jak gotować nie tylko smacznie, ale i zdrowo?

Wiele zawodowych kucharek i kucharzy, ale też i osób gotujących wyłącznie dla własnej rodziny, chce gotować smacznie. Niektórzy po cichu marzą o głośnych komplementach dotyczących ich kulinarnego kunsztu, innym wystarczą wniebowzięte miny współbiesiadników. Ale przecież wiele rzeczy smacznych jest bardzo niezdrowych. Ci, którzy dbają o to, co jedzą ich najbliżsi, powinni zwrócić na to szczególna uwagę. Na początek warto ograniczyć potrawy smażone, wszak nasiąknięte olejem potrawy są dużo bardziej kaloryczne. Smażenie nie jest też najzdrowszą formą obróbki cieplnej. Co prawda dzięki olejowi potrawy pięknie pachną, są chrupiące i apetycznie wyglądają, to jednak samo smażenie zmienia skład potrawy i wcale nie jest ona taka zdrowa, na jaką wygląda. Dużo zdrowsze od smażenia jest pieczenie, które pozawala uzyskać podobny efekt. Pieczone potrawy nie ociekają tłuszczem, a te przygotowywane w rękawie do pieczenia są naprawdę niskokaloryczne. Zdrowe jest gotowanie, choć oczywiście nie wszystko da się ugotować-czasem po prostu musimy użyć patelni lub piekarnika. Jeśli możemy sobie na to pozwolić, najlepszą formą gotowania jest gotowanie na parze, dzięki któremu potrawy zachowują wszystkie swoje zdrowe właściwości, piękny kolor oraz delikatny smak. Starajmy się też jak najrzadziej korzystać z mikrofalówki.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.