Olej czy oliwa-co wybrać?

Od dłuższego czasu w telewizji pojawia się coraz więcej reklam oliwy z oliwek. Jest zachwalana jako niezwykle zdrowa, pozwalająca zachować sylwetkę i kondycję. Specjaliści podają jako przykład mieszkańców państw basenu Morza Śródziemnego, którzy cieszą się dobrym samopoczuciem nawet do późnej starości, ponieważ używają wyłącznie oliwy z oliwek. Także i w Polsce oliwa jest coraz popularniejsza i pojawia się w wielu domach. Czy rzeczywiście jest taka zdrowa? Naukowcy potwierdzają jej doskonałe właściwości. Nadaje się ona zarówno do smażenia w wysokich temperaturach, jak i do sałatek, sosów itp. Nie każdemu odpowiada jednak jej specyficzny zapach i smak. Do stosowania „na zimno”, czyli jako dodatek do sałatek i innych, nadają się również takie oleje, jak: lniany, słonecznikowy, sojowy, z pestek winogron. Do smażenia wybierajmy jednak olej rzepakowy. Nie stosujmy masła, smalcu, słoniny-są wyjątkowo niezdrowe. Najlepiej jednak ograniczyć lub całkiem wyeliminować smażenie. Jest to proces niezdrowy, zmieniający skład potrawy oraz dodający jej kaloryczności. Oleje roślinne stosowane na zimno są jak najbardziej zdrowe. Zawierają witaminy, kwasy nasycone i posiadają wiele innych zalet. Szczególnie dokładnie opisane są właściwości oleju lnianego, który może stanowić wsparcie podczas leczenia wielu chorób.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.